POPÜLİST SAĞIN YÜKSELİŞİNDE KÜRESELLEŞMENİN ETKİSİ

Öncelikle bütün okuyucularımın Bayramını Tebrik ederim. Allah hepimize sağlık, mutluluk ve esenlik versin. İkinci olarak da bütün Babaların Babalar günü kutlarım. Ebedi aleme göçmüş Babalarımıza da Allah rahmet niyaz ederim.

Pazartesi 17 Haziran 2024 03:00
AVRUPA PARLAMENTOSUNDA POPÜLİST SAĞIN YÜKSELİŞİ

Daha önce bu köşede popülist sağ siyaset hakkında birkaç yazı yazmıştım. Geleneksel burjuva demokrasisinde şehirli orta ve yüksek gelirli sınıfların çıkarlarını temsil eden ve eğitimli elitlerin çoğunlukla tercih ettiği Merkez Sağ partilerin yerini Soğuk Savaş sonrasında yavaş yavaş alt gelir gruplarının ve lümpen proletaryanın temsilcisi konumunda olan popülist sağ partiler almaktaydı. Merkez sağ partilerin sağ kanatları ile merkez sol partilerin kaybettiği işçi sınıfı oyları bu popülist sağ partilere akmaya başlamıştı. Bunun temel sebebi olarak küreselleşmenin yarattığı değişimin milli devletleri ve burjuva demokrasilerini zayıflatan etkilerini göstermiştim.

Cumartesi 15 Haziran 2024 03:00
ENFLASYON VE NAIRU: TÜRKİYE'DE ENFLASYONİST AÇIK MI VAR?

Ders kitabında anlatılan makro iktisat modelinde (dinamik toplam arz ve dinamik toplam talep modeli) enflasyondaki artışın çıktı açığı veya daha sağlam bir şekilde işsizlik farkları ile bir ilişkisi olduğu söylenir.

Pazartesi 10 Haziran 2024 03:00
ENFLASYONUN SEBEBİ NE: ARSIZ FİRMALARIN FAHİŞ KÂRLARI MI YOKSA ASGARİ ÜCRET ARTIŞLARI MI? ENFLASYONU

Bugün yine sıkıcı iktisat yazılarına dönelim dedim. Bildiğiniz gibi 2023 seçimleri sonrasında Sayın Mehmet Şimşek Hazine ve Maliye Bakanı olarak atandı. Merkez Bankası Başkanlığı'na da önce Sayın Gaye Erkan, daha sonra da Sayın Erkan'ın görevden affı ardından Sayın Fatih Karahan atandı. AK Parti Hükümeti'nin 2021 yılı Eylül ayından 2023 seçimlerine kadar uyguladığı çok düşük faiz, hızla genişleyen krediye dayalı seçim ekonomisi programı da -benim bu süreç boyunca hep söylediğim ve yazdığım gibi – rafa kalktı. Yeni Hazine ve Maliye Bakanı ve yeni TCMB yönetimi ile birlikte, Sayın Şimşek'in ifadesiyle, "rasyonel politikalara dönüş" sürecine girildi.

Cumartesi 08 Haziran 2024 13:45
İSLAM DÜNYASI İSLAM'I TERK ETTİĞİ İÇİN Mİ GERİ KALDI?

İslâm Dünyası'nın 18'inci Yüzyıldan itibaren Batı emperyalizmi karşısında gelişmede geri kalmasının nedenlerini dört yazıdır açıklamaya çalıştım.

Pazartesi 03 Haziran 2024 03:00
İSLAM DÜNYASI NEDEN GERİ KALDI? - IV: MİLLİ KİMLİK VE MİLLET OLUŞUMU

İslâm Dünyası'nın 18'inci Yüzyıldan itibaren Batı emperyalizmi karşısında zayıflaması ve gelişmede geri kalmasının nedenlerinden dördüncüsü millet olamama ve ortak bir milli kimlik geliştirememedir. Bugün milli kimlik oluşumunun toplumsal gelişme ve iktisadi ilerlemedeki etkisi üzerine görüşlerimi sizlerle paylaşacağım.

Cumartesi 01 Haziran 2024 03:00
İSLAM DÜNYASI NEDEN GERİ KALDI? – III : SINIF BİLİNCİ VE ÖRGÜTÜ OLMAYAN TOPLUM

İslâm Dünyası'nın 18'inci Yüzyıldan itibaren Batı emperyalizmi karşısında zayıflaması ve gelişmede geri kalmasının nedenleri üzerine bir yazı dizisi başlatmıştım. Bu üçüncü yazım. Geçen hafta işlerimin yoğunluğu nedeniyle yazamadım. Bugünkü konumuz sınıf bilinci ve sınıf çatışması…

Pazartesi 27 Mayıs 2024 03:00
İSLAM DÜNYASI NEDEN GERİ KALDI? - II: YETERSİZ SERMAYE BİRİKİMİ VE PİYASA MEKANİZMASININ OLUŞMAMASI

Yazı dizimizin bu kısmında İslam Dünyası'nın neden geri kaldığını cevaplamaya devam edeceğim. Fakat bu tarihsel sürecin farklı yönlerden incelenebileceğini de söylemiştim.

Perşembe 16 Mayıs 2024 03:00